dinsdag 18 januari 2011

DWORP!

De tijd vliegt!
Het lijkt nog maar gisteren dat we voor de eerste keer naar Dworp vertrokken zijn. Toen was het héél leuk dus ik verwachtte van deze week net hetzelfde! Laat ik even wat foto's bovenhalen van 2 jaar geleden...
Dit was denk ik op de laatste avond. Net zoals dit jaar, weer een topavondje!



Het thema
Opera, griekse mythologie.
Ons groepje heeft voor 'de doos van Pandora' gekozen.

Het verhaal in een notendopje.
Pandora is een vrouw die wordt gecreëerd door de Goden. Op een dag vindt ze een doos. Deze mocht ze NIET openen van haar goden. Toch doet zij dit... Het gevolg is dat er tot de dag van vandaag nog steeds ziekte, oorlog, ... is op de wereld. Het enige wat in de doos is gebleven, is HOOP.

Onze mini-Opera
Samen met Anne, Joselu, Liselotte, Caroline & Ellemieke hebben we, al zeg ik het zelf, een prachtig stukje mini-opera in elkaar gestoken! Ons stuk bevatte dans, muziek, lichteffecten (met dank aan Meneer Van Lokeren), een schimmenspel, emoties, gezichtsuitdrukkingen, ... kortom één brok MUZO!
Ik wil hier niet opscheppen maar ik vind dat we er best fier op mogen zijn!
Wat alles eigenlijk af maakte was 'de Put' en de verkleedskledij. Dat gaf toch een extra meerwaarde aan je voorstelling.
Ik vond eigenlijk alle voorstellingen zeer geslaagd. Elk groepje bracht op zijn eigen manier hun mini-opera. Er zat ook heel wat humor in, dus ik heb me zeker en vast geamuseerd. De eerste 2 dagen = geslaagd!

Muzische workshops met de kinderen
Nu moesten we met dit alles in ons achterhoofd (griekse mythologie, opera, ...) 3 workshops organiseren voor kinderen van het 4de tot het 6de leerjaar. Ik heb me ingezet voor de workshop 'maskers' maken.
De kinderen vonden het heel leuk! Ze behaalden ook mooie resultaten, er zaten heel wat prachtige maskertjes bij. En dan ben ik, juf Joke ook blij. Ik heb ervan genoten!

Slot
Als slot laat ik jullie nog een foto zien van de laatste avond, die zoals reeds gezeg, top was!
Ook een applausje voor de leerkrachten die dit organiseerden, Dworp was weer meer dan geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten