woensdag 19 januari 2011

Muzische leerlijn Stageschool

Aangezien ik dit semester slechts enkele halve dagen op mijn stageschool geweest ben (ik was geslaagd voor stage 3, stage 4 moet ik nog doen) heb ik niet zoveel kunnen opvangen van de muzische activiteiten binnen deze school.

Lesje beeld
Ik heb wel 1 lesje 'beeld' gezien. Als je dit al beeld kan noemen.
De kinderen moesten popjes maken voor een poppenkast. Dit deden ze door op papier een personage te tekenen. Deze ook nogmaals in spiegelbeeld. Dit kleven ze aan elkaar met ertussen een stokje hout (zoals van een frisco) en klaar is kees!
Niet echt muzisch hé? Het was eerder knutselen......

Weeksluiting
Op het einde van elke week, komen alle klassen samen op de speelplaats. 2 klasjes werken dan gedurende de week aan een bepaald thema, om zo de vredige sfeer op de school te bewaren. Zo was het de laatste keer over 'liegen'. De twee klassen doen dan een klein toneeltje.
Dit zou toch een mooie gelegenheid om met de kinderen muzisch te werken?
Maar nee hoor, dit toonmomentje wordt altijd op voorhand door de leerkrachten in elkaar gestoken.

BESLUIT: voorlopig heb ik nog niet veel muzische activiteiten gezien die vanuit de kinderen zelf komen! (behalve mijn eigen lesje muzo dan, héhé, er moet toch iemand het goede voorbeeld geven, niet waar?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten